Εγχειρίδιο ΕΣΔΠ
2 Οκτωβρίου, 2024 2025-05-14 11:56Εγχειρίδιο ΕΣΔΠ
Το Εγχειρίδιο Ποιότητας αποτελεί επίσημο έγγραφο του ΕΣΔΠ και χρησιμοποιείται ως οδηγός για την εφαρμογή του. Απαρτίζεται από ενότητες εργασιών που αποκαλούνται διεργασίες και έχουν ως σκοπό την εκπλήρωση των απαιτήσεων του σχετικού προτύπου ποιότητας της ΕΘΑΑΕ. Οι διεργασίες λαμβάνουν υπόψη στοιχεία, που καλούνται δεδομένα εισόδου και είναι αναγκαία για τη λειτουργία της διεργασίας.
Τα αποτελέσματα της διεργασίας καλούνται δεδομένα εξόδου. Κάθε διεργασία αξιολογείται εσωτερικά τόσο ως προς την ίδια τη λειτουργικότητά της όσο και ως προς την αποτελεσματικότητά της (αν, δηλαδή, καταλήγει σε επαρκή αποτελέσματα που δικαιολογούν την ύπαρξή της). Η διαδικασία είναι ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται η διεργασία. Η διαδικασία έχει έναρξη, τέλος και στάδια ή βήματα.
Οι διαδικασίες περιλαμβάνουν βήματα, τα οποία πρέπει να ακολουθηθούν, ώστε να επέλθει το αναμενόμενο αποτέλεσμα της διεργασίας. Η αναλυτικότερη περιγραφή των βημάτων των διαδικασιών μπορεί να γίνεται και μέσω σχετικών οδηγιών εργασίας, οι οποίες παρατίθενται στο παράρτημα του Εγχειριδίου.
Η τεκμηρίωση των διεργασιών επιτυγχάνεται μέσω των απαραίτητων εγγράφων και εντύπων.

Δείτε το Εγχειρίδιο Ποιότητας ΕΣΔΠ όπως εγκρίθηκε στην 524η/21.11.2024 Τακτική Συνεδρίαση της Συγκλήτου και επικαιροποιήθηκε στην υπ’ αριθ. 526η/19.12.2024 (ως προς την οδηγία εργασίας για την εσωτερική αξιολόγηση των Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης και τα συνοδευόμενα σε αυτή έγγραφα).
Αναλυτικά το Εγχειρίδιο Διασφάλισης Ποιότητας του ΠK
Διεργασία 3: Θέσπιση στόχων διασφάλισης ποιότητας 
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 3.1: Θέσπιση στόχων ποιότητας για το εκπαιδευτικό έργο (ΠΣ, μαθησιακή διαδικασία, μαθησιακά αποτελέσματα κ.λπ)
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 3.2: Θέσπιση στόχων ποιότητας για την ερευνητική δραστηριότητα και την καινοτομία (ερευνητικές επιδόσεις, χρηματοδότηση, θεσμοί και συστήματα διαχείρισης
έρευνας, ανάπτυξη καινοτομίας κ.λπ)
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 3.3: Θέσπιση στόχων ποιότητας για υπηρεσίες, υποδομές και συστήματα διοίκησης (ανάπτυξη, λειτουργία, αναδιάρθρωση)
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 3.4: Θέσπιση στόχων για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού (αξιολόγηση, επιμόρφωση και υποστήριξη προσωπικού)
Διεργασία 5: Συλλογή δεδομένων ποιότητας: μέτρηση, ανάλυση και βελτίωση 
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 5.1: Συλλογή δεδομένων από συστήματα του Πανεπιστημίου Κρήτης (φοιτητολόγιο, ΕΛΚΕ, βιβλιοθήκη, οικονομική και διοικητική υπηρεσία κ.λπ)
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 5.2: Μέτρηση, ανάλυση δεδομένων, παραγωγή δεικτών και συσχέτισή τους με τους στόχους της διασφάλισης ποιότητας